איך לבחור שם לעסק?
האם צריך רק שם או גם סלוגן?
שם לועזי או עברי שורשי?
כאשר אנו רוצים לפתוח עסק חדש, הדבר הראשון העומד בפנינו הוא למצוא שם טוב לעסק המגדיר את הזהות העסקית שלו.
.הדבר השני שצריך לתת את הדעת עליו הוא האם ברצוננו להשתמש בסלוגן. הסלוגן הוא זה שמכניס את הלקוח מיד למהות העסק ומונע תהיות ובלבול.
כאשר מחפשים שם קליט וטוב לעסק יש לחשוב על כמה דברים:
שם קליט וקצר האמור להניע לפעולה שם קליט וקצר
המסר מאחורי השם
מה אנחנו רוצים שהשם ישדר? אמנותיות? רוגע? רצינות? מגע? דיוק? סטייל? כדי לבדל שני עסקים הזהים בתחומם, חייבים להגדיר את המסר הייחודי שרצוי להעביר דרך שם המותג. לכן שם עסקי צריך להעביר מסר ברור, ערכים, חזון או אווירה התואמת את ייחודיותו של העסק.
מקומי או בינלאומי
מי קהל המטרה של העסק? כמובן שאם העסק בחו"ל השם יהיה לועזי. לעומת זאת, כבר שנים שבארץ מקובלים שמות לועזיים לעסקים רבים. אך חשוב שתדעו: עסק שורשי המזוהה עם ישראליות יוערך יותר כשם עברי.
משהוא ש"יתבל את השם"
צריך לחפש את ה"משהו" שיתבל את השם ויתן לו הנעה לפעולה ולא ירחיק אותו מכך. הכניסו לשם אלמנטים כמו סיכול אותיות, חריזה עדינה, כפל משמעות עם העיסוק. נדרשת כאן חשיבה יצירתית והבנה שיווקית כדי ליצור שם שיישמע מעניין ולא ילדותי או מטופש מדי
מיתוג טוב תומך בשם
עיצוב לוגו הלוקח את השם למקומות חדשים, יכול להקפיץ את השם קדימה. אלמנטים גרפיים כמו היפוך וחיבור אותיות, אותיות גדולות או מוקטנות, הוספת אלמנט גרפי לשם יכול להפוך את הלוגו לקליט ומעניין הרבה יותר.
הי
נהניתי מאוד לקרוא את המאמר, חשוב ומועיל
אבישי
אני בשלבי הקמת עסק חדש, המאמר עזר לי מאד בבחירת שם לחברה.
וגרם לי להגיע אליכם למיתוג ועיצוב לוגו.
תודה רבה על השירות האישי והמקצועי ועל התוצאה המושלמת !!!