ההחלטה למתג את העסק שלך היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שבעל עסק עשוי לקבל. המיתוג הוא אמצעי שיווקי ראשון במעלה. הוא מסייע לכל אופני השיווק ובכל ערוציו, בכל הפלטפורמות שלו. עסק ממותג מקל על לקוחות פוטנציאליים שלו להיהפך לקוחות בפועל. מיתוג נכון הוא מיתוג יעיל- ככזה הוא מהווה את כרטיס הביקור של העסק, את תעודת הזהות ואת חלון הראווה שלו. המיתוג הוא פניו של העסק ומהותו.
מיתוג עסקי מקל על הלקוח להידרש אל העסק ככזה העשוי לתת לו את המענה המבוקש, לשפר את איכות חייו, להעניק לו ערך מוסף. המיתוג חשוב בעיקר בשוק רווי תחרות, שבו מתחרים על אותו מגרש שחקנים טובים שאף הם משקיעים מאמצים ומשאבים במיתוגם. מיתוג אפקטיבי משפר את סיכויי העסק להיתפס כעסק המציע מוצר או שירות איכותיים, במחיר תחרותי. למתג את העסק זה להעניק לעצמך יתרון על פני עסקים שאינם ממותגים.
חשיבות העיצוב הגרפי במיתוג עסקי
עיצוב גרפי אינו רק העטיפה של העסק- היא ליבתו. העיצוב, מוקפד ומלוטש, הוא החזות של העסק אבל במיטבו הוא מעביר את המסר, מבליט את ייחוד המוצר או השירות, מאפיין את החוזקות, את היתרונות ואת התועלות של העסק. העיצוב נתפס כאלמנט המיתוג החשוב והמרכזי. עיצובו של מותג צריך להלום את ערכיו, את מסריו, את ערכי הליבה שלו ובעיקר- את התועלת שעשויה לצמוח ללקוחותיו, את כדאיות רכישתו.
עיצוב אחיד של מותג מסייע לקיבועו בזיכרון ובתודעה של מי שנחשפים אליו. עיצוב פולדרים ופליירים, כרטיסי ביקור, אתר, עמוד פייסבוק עסקי, דף נחיתה ומכלול הפקות הדפוס והדיגיטל גם יחד יוצרים נוכחות ובולטות של העסק הממותג. לעיצוב יש חשיבות רבה ביותר גם ואולי בעיקר במוצרים הדיגיטליים, שאותם עשויים גולשים ולקוחות פוטנציאליים לראות 24/7. למתג את העסק פירושו להגביר את סיכויו למשוך לקוחות בכל מקום ובכל זמן.
התחרות על עיניו של הלקוח הפוטנציאלי ועל זמנו
לדעתם- המלומדת והמנומקת – של אנשי המקצוע, משך הזמן שלוקח לגולש באתר להחליט האם להמשיך לגלוש בו או לעבור לאתר אחר הוא פחות מ- 10 שניות. כלום זמן. את ההבדל בין אתר שלא מושקעת מחשבה בתכנונו ובעיצובו לבין אתר מעוצב היטב, מעורר עניין וסקרנות, נותן לגולש תחושה כי בהמשך הגלישה בו הוא ימצא את מבוקשו הוא, לא פעם, ההבדל בין אתר של עסק ממותג לבין אתר של עסק שאין לו בידול בו ייחוד, אתר סתמי, חיוור ואנמי. למתג את העסק שלך פירושו ליצור יתרון על פני המתחרים.
למתג את העסק הוא תנאי הכרחי לקידום הסיכוי שלו להיהפך לעסק מצליח, לעסק שמהווה בחירה טבעית, מתבקשת ומועדפת עבור גולשים שמחפשים את המוצר או את השירות בתחום שבו עוסק העסק שלכם.