לוגו
הדבר הראשון לו עסק זקוק הוא לוגו חברה. הלוגו הוא סימן ההיכר של כל עסק, הוא צריך להופיע בכל סוג של תקשורת יוצאת – על כרטיסי הביקור והניירת, בפרסומים, באתר האינטרנט ועוד. חשוב מאוד לתת למעצב גרפי מקצועי, המיומן בעיצוב לוגואים, לעצב את הלוגו, משום שהוא יודע לקחת בחשבון מספר רב של נתונים: תחום עיסוק, קהלי יעד, מטרות החברה, מתחרים, ועל בסיס נתונים אלו ליצור את הלוגו המדוייק. הלוגו צריך להיות כזה שקל מאוד לזכור אותו. חשוב שהוא יהיה יפה, מושך ומסקרן ש"ידבר" אל הקהלים שלו.
כרטיס ביקור
כרטיס הביקור צריך לכלול את הלוגו, שם החברה וכל דרכי ההתקשרות עם בעל הכרטיס. כמו כן, על הכרטיס להיות מושך ומדוייק.
מודעת פרסום
בעיתון בתפוצה ארצית, במקומון, במגזין או על שלטים ברחוב – המודעה הינה אחת מבין מוצרי השיווק החשובים ביותר, משום שהיא מגיעה למספר רב של צרכנים. מודעה טובה צריכה להיות עניינית ומדוייקת, ולמשוך את תשומת לבו של הצרכן בזמן קצר מאוד.
פרופיל חברה
בא להציג באופן מורחב את החברה – צוות ההנהלה, בעלי תפקידים נוספים החיוניים לשמירה על הקשר עם הלקוחות, תאריך הקמה, קשרים עיסקיים , שותפויות, מיזוגים, החלפת בעלות / הנהלה ולמעשה מגוון רב של אינפורמציה שעשויה לעניין את הלקוחות אליהם פונה החברה, על מנת לשווק את עצמה ועל מנת לשמור על קשר עם לקוחות קיימים. הפרופיל יכול לכלול גם קטלוג מוצרים ושירותים. העיצוב צריך להיות מרהיב ויוקרתי – בהתאמה לתדמית החברה. חשוב ליצור חלוקה הגיונית ונוחה לקריאה של כל מרכיבי הפרופיל.
קטלוג מוצרים / שירותים
עסק המוכר מספר מוצרים או שירותים יכול להיעזר בקטלוג, המציג בצורה מפורטת כל מוצר וכל שירות. הקטלוג מכיל תמונות וטכסטים עבור כל מוצר /שירות ויש לעצב אותו בצורה מושכת ומעניינת, שתגרום לצרכן לרצות לדעת עוד על כל מה שהחברה מציעה.
פרוספקט / עלון
בדרך כלל מציג מוצר אחד, שירות אחד, או משפחה אחת של מוצרים מתוך מגוון המוצרים שמציעה חברה. כמו כן, הברושור מתאים גם לעסקים קטנים,המציעים מספר קטן של שירותים או מוצרים, שניתן להציג אותם בקצרה. ברושור יכול לשמש גם להצגת רעיון, מבצע, מוצר או שירות חדשים.
אתר אינטרנט
כלי השיווק ההכרחי עבור כל עסק! על האינטרנט נאמר "אם אתה לא שם – אתה לא קיים תכנון, עיצוב ובניית האתר צריכים להיעשות על ידי אנשי מקצוע מיומנים. חשוב שהאתר יהיה דינמי ויעודכנו בו טכסטים בתדירות גבוהה, העיצוב יהיה מרשים ומושך, והוא יכלול את מירב האינפורמציה אשר עשויה להפוך גולש לצרכן.
ניוזלטר / מידעון
צורה נוחה לפרסום, דרך המייל. המידעון הנשלח במייל מציג נושא אחד שהחברה מעוניינת להדגיש בזמן נתון: מבצע, מוצר או שירות חדשים, עדכון נתונים ועוד. המידעון הוא כלי שנועד לא רק למכירות, אלא גם לשמירה על הקשר עם הלקוח, ע"י כך שנשלח מידעון ללקוחותינו כל פרק זמן קבוע, המלצתי היא אחת לחודש. על מנת שהמידעון יהיה אפקטיבי, חשוב לא רק להציע בו מכירה כלשהיא, אלא גם לתת למקבל המידעון טיפים הקשורים לתחום עיסוקכם, וכך הוא יהיה מעוניין להמשיך לקבל את המידעון. הערך של שליחת מידעון קבוע הוא רב. אתה נשמר בתודעתו של הלקוח לאורך זמן, הוא יחזור אליך לשירותים נוספים, וגם – הוא יפנה אליך לקוחות נוספים.
פוסטר / רולאפ פוסטרים ורולאפים (פוסטר נגלל) מתאימים להצגה בהרצאות, כנסים ותערוכות, בפתחי חנויות ובתוך החנויות, כל מקום שיש בו מעבר של אנשים רבים ויכול להועיל על ידי חשיפת עסקכם. הפוסטר הינו מוצר גדול, בולט למרחק רב ומושך את תשומת הלב של העוברים בסביבתו. חשוב מאוד שהמידע בפוסטר יהיה קריא וברור גם לאנשים שעומדים רחוק ממנו. פוסטר יכול להציג כל דבר – מוצר, שירות, מבצע, אירוע וכל דבר שרק תרצה לפרסם.
אריזות
אריזות למוצרים משמשים ככלי שיווקי – על מנת שהצרכן יבחר את המוצר שלך מבין מוצרים רבים על המדף, יש ליצור את האריזה באופן כזה שהיא "תקרא" לו. היא צריכה להיות יפה, להעביר באופן מיידי את המסר שמעניין את הצרכן ולספק אינפורמציה מדוייקת ואמינה על המוצר. ניתן לשלב באריזה תמונות או איורים הממחישים את ה"הבטחה" שעל האריזה, תמונה של המוצר או תמונת אווירה שממחישה את התוצאה אליה מעוניין הצרכן להגיע בהשתמשו במוצר. גם התכנים הכתובים על האריזה צריכים להעביר את המסר העיקרי והעריכה הגרפית תורמת ליצירת התחושה הנכונה.
מגזין חברה
כלי יעיל לשמירה על הקשר עם הלקוחות ולגיוס לקוחות חדשים. מגזין חברה מספק מידע רחב על העסק שלך, מידע אותו אתה מעוניין להעביר ללקוחותיך וללקוחות פוטנציאליים, על מנת לגרום להם לרצות לרכוש ממך. כל כתבה אודות מוצר או שירות, מעצם העובדה שהיא מפרטת את היתרונות, משמשת למעשה גם ככלי אינפורמטיבי וגם ככלי שיווקי. ניתן גם לשלב מדורים קבועים במגזין, שיעבירו מסר חיובי אודות החברה והכדאיות בהתקשרות עמה. הגרפיקה במגזין צריכה לתמוך בתכנים, ללוות אותם, ולא להשתלט עליהם. הטיפוגרפיה (עיצוב בטכסט) צריכה להיות קריאה וברורה, עם הגיון מובנה,שיקל על הקוראים להתמצא במגזין ויהפוך את הקריאה למהנה ומעניינת. מגזין חברה המיועד לתפוצה פנים אירגונית נועד לחזק את הקשר בין ההנהלה לעובדים, להעמיק את תחושת ההשתייכות של העובדים למקום עבודתם ולשבח את תרומתם לתנופת האירגון.
מוצרים שיווקיים נוספים
ישנם מוצרים נוספים רבים המבוססים על עיצוב גרפי, כאלו המשמשים באופן ישיר כמוצרי שיווק, וכאלו שנועדו לשיווק באופן עקיף. בסופו של דבר – כל מוצר שכזה חייב להיעשות באופן מוקפד ומחושב, על מנת לענות על צרכים רבים ולכוון למספר מטרות.
להלן דוגמאות למוצרים נוספים המשמשים כמוצרי שיווק: הזמנות לאירועים ולכנסים, שלטים, שלטי מדף, באנרים (לפרסום באינטרנט), תפריטים לחלוקה ועוד.
להלן דוגמאות למוצרים גרפיים נוספים שאינם משמשים כמוצרי שיווק באופן ישיר, אך למעשה גם תורמים למכירות: תפריטים, עטיפות לספרים, עטיפות לדיסקים, מאזנים שנתיים, ניירות מכתבים ומעטפות, כרטיסי ברכה (ללקוחות, לעובדים), שקיות נייר ופלסטיק ועוד, כיד הדמיון הטובה עליכם.
מה השלב הבא?
עכשיו, משאתם יודעים מה הוא עיצוב גרפי וכיצד הוא עשוי לתרום לקידום העסק שלכם, מומלץ להיפגש עם איש מקצוע מיומן ולבנות איתו תוכנית שיווקית,שבה גם משתלבים עזרי שיווק, בהתאם למטרות החברה. מומלץ מאוד לבנות תכנית בהתאם לתקציב הנכון לכם ולא לצאת למסע קניות שירוקן לכם את הכיס, זאת לא המטרה… הוצאות הפרסום שלכם צריכות להיות מתוכננות, חכמות והדרגתיות.
תכנית פרסום כזאת מומלץ לבנות עם יועץ עסקי או יועץ שיווקי. בהחלט כדאי לצרף גם מעצב גרפי בשלב בחירת עזרי השיווק, שיוכל להמליץ על עזרי השיווק המתאימים לכם בכל שלב של התכנית, בהתאם לתקציב שלכם.