מהו לוגו טוב?
"פשטות היא התחכום האולטימטיבי"
קראתי השבוע את ספרו הביוגראפי של סטיב ג'ובס וכשהגעתי לכתוב על ההנחיות שנתן לגבי עיצוב לוגו , הסכמתי עם הלך מחשבתו המסתכמת במשפט אחד "פשטות היא התחכום האולטימטיבי".
לוגו הוא אחד הדברים הכי חשובים לחברה חדשה. הוא משדר את אופי החברה ואת פעילותה.
כשאני מקבלת לסטודיו לעצב לוגו חדש פועלת תמיד לפי דרך חיים זו.
היכולת לחבר בין פשטות, פונקציונליות ושיווק קולעים תמיד לטעם רבים ומשאיר את הלוגו שעיצבנו מבודל במקוריותו הפשוטה והקליטה הרחק ממתחריו.
הלוגו שאנחנו מעצבים גורם לכל אחד לדעת במהירות במה החברה עוסקת רק מלהביט בו והכי חשוב ניזכר במוחות האנשים בגלל פשטותו.
לפני שהמעצב הגרפי מתחיל להכין סקיצות ללוגו, יש לשאול את הלקוח את השאלות הבאות:
למה אתה חושב שהעסק שלך זקוק למיתוג?
אם יש עקרונות או ערכים שלפיהם העסק ושירותיו מתנהלים?
באילו דרכים אתה משווק את העסק?
מיהו קהל היעד שלך? מה הצרכים שלו?
איך קהל היעד שלך שומע על המוצרים או השירותים שלך?
היכן היית ממצב את העסק שלך בין מתחריך? האם הוא עסק עממי או יוקרתי? זול או יקר? חדשני או מסורתי?
איזה רעיון או מסר כללי היית רוצה שיהיה מזוהה עם העסק או השירות שלך?
היכן תשתמש בלוגו שלך? היכן הוא ייראה?
לוגו פשוט הוא הכי מתוחכם
היכולת לחבר בין פשטות, פונקציונליות ושיווק קולעים תמיד לטעם רבים ומשאיר את הלוגו שעיצבנו מבודל במקוריותו הפשוטה והקליטה הרחק ממתחריו.
הלוגו שאנחנו מעצבים גורם לכל אחד לדעת במהירות במה החברה עוסקת רק מלהביט בו והכי חשוב ניזכר במוחות האנשים בגלל פשטותו.
לוגו טוב עובד טוב נכון גם בקטן וגם בשחור לבן
טיפ 1
מחקרים מלמדים שצבע של מוצר משפיע ב-60-80% מהחלטות קניה שאנו עושים ולכן צריך לדעת באיזה צבע להשתמש שמעצבים לוגו.
טיפ 2
הצבע הכחול הכי פופולארי למיתוג הוא משדר הבנה, אמונה ומסירות
טיפ 3
מיתוג טוב ילווה את העסק שלך מההתחלה
הלוגו שיתנוסס על נייר מכתבים, כרטיס ביקור, מעטפה, אתר או כל פונקציה אחרת יעשה לך עבודה שיווקית נהדרת.
טיפ 4
לוגו שצורתו סגורה ומרובעת מסמל יציבות, בסיס וקביעות
טיפ 5
לוגו עם נטייה עולה למעלה כמו משולש או חץ מסמל את השאיפה להתפתח